Legfrissebb cikkeink

2004-07-20

Mi a titka egy szolgáltató cég eredményes marketingjének?

Trükkös dolog szolgáltató céget reklámozni. Azok a szabályok, melyeket a marketing területén általában alkalmazunk, ebben az esetben nehezen működnek. Teljesen mindegy, milyen nagy erőkkel próbálkozunk.

Egy termék reklámja olyan messze esik egy szolgáltatás reklámjától, mint Makó Jeruzsálemtől. Sok marketinges gondolja úgy, hogyha sikeresen reklámozott egy terméket, akkor ugyanazt a stratégiát alkalmazva sikeressé tehet egy szolgáltató céget is.

Az ilyen kijelentések állnak legmesszebb az igazságtól.

Ne keseredjen el, ha úgy érzi szolgáltató cégének nehéz reklámoznia magát. Mert valóban nehéz. Folytassa az olvasást, és adok Önnek pár ötletet, mely valódi profithoz juttatja cégét.

Ahogy említettem, a szokványos termék marketing technikák nem működnek szolgáltatás értékesítése esetén. Néhány megoldás egész jól működik, de természetesen nem mindegyik.

Minden a bemutatási lehetőségen múlik

Mivel egy szolgáltató cég olyasmit árul, ami nem látható, érezhető, vagy hallható, így ez megnehezíti a sikeres üzletet is. És éppen ez az, amiért annyira fontos bemutatkozási lehetőségeket szerezni, demonstrálni szolgáltatásunkat, és a végén lezárni az üzletet.

Tehát a szolgáltatás értékesítése tulajdonképpen bemutatási lehetőségek megszerzését jelenti, amit aztán üzletté kell átalakítani. Nem ajánlatos ezt a lépést kihagyni, és azonnal az eladási fázistól kezdeni.

A lehetőségek “generálása” a legkritikusabb egy szolgáltatásokkal foglalkozó cég számára. A folyamatos megrendelések érdekében egy olyan rendszerre van szükség, mely biztosítja ezeket a bemutatkozási lehetőségeket.

Itt bemutatunk pár tippet, hogyan lehet minél több alkalmat szerezni szolgáltatásunk bemutatására:

  1. Bemutatkozó képes oldal megjelentetése nagyobb üzleti lapokban (az üzleti szekcióban)
  2. Rendszeres hírlevél kiküldése az üzleti célpiacnak
  3. Az üzlet személyes bemutatása a célpiacnak
  4. Kapcsolatépítés olyan emberekkel, akik segíteni tudják, hogy bejusson választott célpiacára
  5. Bemutatkozó kártya kiküldése helyi cégeknek
  6. Névjegykártya osztás társadalmi eseményeken, partikon
  7. Webes fórum létrehozása, és ott a szakmai kérdések megválaszolása
  8. Ingyenes tanulmány elkészítése
  9. Meglévő ügyfelek megjutalmazása, amikor ajánlást adnak

És most nézzük meg, hogy a fent említett szolgáltatás marketing technikák milyen hatékonysággal működnek!

1. Bemutatkozó képes oldal

Tapasztalatunk azt mutatja, hogy a hagyományos újsághirdetések (és PR eszközök) egyáltalán nem befolyásolják az embereket abban, hogy melyik szolgáltatót válasszák. Akkor miért is hirdessünk újságokban?

Az újsághirdetésnek szokatlannak kell lennie, figyelemfelkeltőnek, több képi elemmel, mint szöveggel. És a célja az, hogy a weboldalunkra irányítsa az olvasókat.

Miért is a weboldalra? Mivel ott lehetőségünk nyílik szinte bármilyen bemutatkozásra, szakmai témájú cikkek írására, és egyéb érdekes olvasnivaló közzétételére. Tehát a weboldal ekkor elkezdi önműködően generálni az üzleti lehetőségeket. Az igazán értékes potenciális ügyfelek innen érkeznek, hiszen őket valóban érdekli az a szolgáltatás, melyet cége nyújt.

Tehát a figyelemfelkeltő újsághirdetés nem rengeteg, de sok minőségi ügyfelet hozhat vállalkozásunkba.

2. Rendszeres hírlevél küldése

Egy jól megszerkesztett hírlevél, mely elég információt tartalmaz és olvasmányos, nagy lehetőséget ad cégünk bemutatására is. A kulcs, hogy ne a cég szervezeti felépítését mutassuk be, hanem a munkánk során megoldott problémákat tegyük szemléletessé. Hallom, most azt mondja magában “De ha kiadom a szakmai titkaim, akkor nem engem fognak megkérni a megoldásra, hanem megcsinálják maguknak.” Higgye el, ez nem igaz. Ily módon csak azok a “lehetséges” ügyfelek esnek ki a körből, akik amúgy sem lettek volna ügyfelek. Akik pedig valóban érdeklődőek, azok látni fogják a szakmai hozzáértést is, így biztosan ügyfelekké válnak.

Ha szeretné, hogy segítséget nyújtsunk hírlevele megszerkesztésében, keressen meg minket!

3. Személyes bemutatás

Ezt a technikát nagyon ritkán használják, pedig talán az egyik leghatékonyabb eszköz, és közben szinte ingyen is van. Képzelje el, hogy a környékre költözik egy új kínai étterem és egy török. A kínai étterem dolgozói körbejárják a környék irodaházait, mindenhol lerakják prospektusaikat, és pár szót beszélnek az ott dolgozókkal. A török étterem egyszerűen csak megnyitja kapuit, és várja, hogy valaki megtalálja. Ön szerint ebédidőben hová fognak elmenni az irodák dolgozói?

A lényeg ennél a technikánál, hogy a személyes bemutatkozás bizalmat ébreszt, megbízhatóságot kelt, amire a későbbiekben könnyen építhetünk.

4. Kapcsolatépítés

Nem egy azonnali közvetlen üzleti lehetőséget adó technika, de fontosnak éreztem megemlíteni itt. Az emberek szívesebben kötnek üzletet azzal, akivel már van kapcsolatuk. Ebben a tekintetben nagyon jól működik ez a módszer.

5. Bemutatkozó kártya kiküldése

Ez a technika hasonlítható az újságban feladott hirdetésekhez. Úgy gondoljunk rá, mint egy ugródeszkára. A Direkt Mail kampányokhoz hasonlóan átlagosan 2-5%-os válaszadási arányra lehet számítani, mivel ismeretlen embereknek küldjük a kártyát, prospektust. De megéri a próbát, az egyik legrégebbi és legkedvesebb ügyfelünk is ilyen módon talált meg minket.

6. Névjegykártya osztás

A legjobb helyszín egy jótékonysági vacsora, vagy bármilyen egyéb üzleti típusú összejövetel, de akár egy kiállítás megnyitó is. Ilyenkor a társalgás során mindenki beszélhet arról, amivel foglalkozik, feltárhatja az általa nyújtott megoldások lépéseit, ezzel bizonyítva hozzáértését.

Tippünk: Ha egy ilyen üzleti összejövetel során valaki érdeklődik az Ön vállalkozása iránt, akkor kérje el az illető telefonszámát, és másnap hívja fel. Amíg friss a beszélgetés emléke, addig az érdeklődő emlékezni fog Önre, és nagyobb bizalommal is lesz. Arra ne várjon, hogy az érdeklődő fogja Önt megkeresni, hiszen valószínűleg a többi névjegykártya közé süllyesztette az Önét is. Viszont egy másnapi telefonhívással újra élesztheti a személyes beszélgetés közben kialakult kapcsolatot. És innen már egyenes út vezet a sikeres üzlethez.

7. Webfórum létrehozása és szakmai kérdések megválaszolása

Ha ez a fórum nem saját weboldalán található, akkor nem mondható hatékony technikának, mivel elég időrabló. Viszont saját weboldalon üzemeltetett szakmai fórum hasonlóan generálja a lehetséges ügyfeleket, mint ahogy azt a weboldalra érkeztetett hirdetések teszik. Célja nem más, mint a szakmai hozzáértés bizonyítása, tehát kiemelkedni a tömegből értékes tanácsok, esettanulmányok, olvasói kérdések megválaszolásával. A folyamatosan frissülő fórum pedig a kulcsa annak, hogy weboldalára sokszor visszatérjenek a látogatók.

Ha szeretne oldalán egy professzionálisan működő fórumot a látogatóknak, lépjen kapcsolatba velünk még ma!

8. Ingyenes tanulmány elkészítése

Ugyancsak egyike a leghatékonyabb eszközöknek. Írjon szakterületébe vágó esettanulmányt, akár arról, hogy milyen sikeres volt a legutóbbi megoldás, amit javasolt ügyfelének, ez a megoldás az ügyfélnek mennyi extra profitot hozott, mennyiben könnyítette meg munkavégzését, egyáltalán, milyen előnyökkel járt, hogy Önnel végeztette el az adott feladatot. Rakja fel weboldalára a cikket, és hirdesse. A látogatóknak pedig egyetlen dolgot kell csak megadniuk – az e-mail címüket, és Ön el is küldheti nekik cikkét.

Ez a technika nagy mértékben növeli a válaszadási arányt, mivel érdekes cikket olvashat az érdeklődő, és még ingyenesen is. Kapcsolja össze hírlevelének feliratkozását a cikk letöltésével/elküldésével.

9. Jutalmazza meg ügyfeleit, ha ajánlást hoznak

Érdekes, hogy az élet többi területén könnyen megköszönjük a szívességeket. Ha ajánlást kapunk, akkor ez a szabály duplán érvényes! Ne felejtsük el megköszönni meglévő ügyfelünknek az ajánlást, esetleg kisebb ajándékokat is adhatunk neki, vagy kedvezményt a szolgáltatásunkból, ha igénybe szeretné venni újra. Nem is szólva arról, hogy mennyivel egyszerűbb és olcsóbb egy meglévő ügyfelet megtartani, mint újat szerezni.

(Itt kellene még említenem, hogy a legjobb technika, ha beszédet tart egy olyan közönség előtt, akik nem szakmabeliek, de érdekli őket a szakterület amit képvisel. Szakmai fórumokon, konferenciákon általában az iparág képviselői vannak jelen, és nehéz lenne ugyanazt a szolgáltatást értékesíteni, melyet ők is nyújtanak. Más iparág konferenciái, tréningjei viszont nagy sikert hozhatnak. A technikát azért nem részleteztem, mivel elég ritkán adódik erre lehetőség.)

Szóval, mit is kell tennie, hogy az ügyfelek folyamatosan keressék Önt?

A folyamatos üzletnek az a kulcsa, hogy mindig tegyen valamit. Ha 20 fajta marketing technikát alkalmaz egyszerre, akkor kicsi az esélye, hogy egyszerre áll le minden csatorna. Ez nem azt jelenti, hogy milliókat kell költenie reklámozásra, sőt, nem biztos, hogy a drága technikák működnek is az Ön vállalkozása esetében. Mindig ha kipróbál valami új technikát, először mérje le, mennyire hasznos. Ha működik, folytassa, ha nem – kukába vele!

Fókuszáljon arra, hogy lehetőséget kapjon szolgáltatása bemutatására. Legyenek marketing tevékenységei rendszerben. Csináljon valamit minden egyes nap, ami hozzásegíti ahhoz, hogy bemutassa üzletét, és mielőtt felocsúdna, már megy is magától az egész – és még nyereségesebben mint valaha!

A fenti cikket Gazdag Gabriella írta, másolása, terjesztése részben vagy egészben csak a szerző engedélyével történhet.


Hozzászólások

  1. Battlay Krisztina · 2004-10-05 18:19 · #

    Nagyon jó a cikk, és remélem nálunk is bejönnek az ötleteitek. Üdv

  2. Katalin · 2010-11-19 18:18 · #

    Nagyon köszönöm ezt a cikket is. Nagyon hasznos, és fontos dolgokban van a segítségemre.
    Nagyon kár, hogy nincsenek újabbak.:((


Írja meg véleményét Ön is a cikkről!

Minden hozzászólást szívesen várunk, de fenntartjuk a jogot, hogy a durva, témától teljesen eltérő üzeneteket töröljük. A kötelező mezőket csillaggal(*) jelöltük.





A spamek elkerülése miatt kérjük először nézze át hozzászólását.

Vissza az oldal tetejére ˆ

Cikk kategóriák

Oldalunkon érdekes cikkeket olvashat az online világgal kapcsolatos témákról. A bal oldalon találhatja a legfrissebb írásokat, de a jobb oldalon összegyűjtöttük Önnek a cikkeket kategóriák szerint is.

Szeretnénk az Ön visszajelzését is hallani, ezért kérjük írja meg véleményét az írásokkal kapcsolatban. Ezt könnyen megteheti a cikkek alatt található üzenetküldő doboz segítségével.

Kellemes olvasgatást kívánunk, és ne feledkezzen meg arról, hogy cikkeinket e-mail címe megadása nélkül is olvashatja egy RSS olvasó segítségével.(Hogyan?)