Legfrissebb cikkeink

2004-07-14

A weboldal forgalmának növelése... természetesen

Tapasztalat szerint a célzott forgalom (tehát a potenciális vásárlók) elérésének legjobb módja a kereső motorokon keresztül valósul meg. Számos tanulmány mutatja, hogy a weboldalra látogatók 83%-92%-a először egy kereső motor segítségével találta meg az adott oldalt.

Ez azért hihetetlen mutatószám. Ha Ön nem nyeri meg ezeket a vásárlókat már az első pillanatban, akkor azok csalódottan távoznak. Csalódottak lehetnek a keresési eredmény miatt is, de főként az Ön weboldala miatt, mivel nem azt kapták, amit vártak.

Az első benyomás

Tulajdonképpen ez az első benyomás. Mindannyian tudjuk mennyire fontos az első benyomás. A várakozásnak nem megfelelő első pár másodperc tulajdonképpen visszafordíthatatlan csalódást okoz. Ennek pont az ellenkezője történik, ha a látogatónak kellemes benyomása alakul ki az oldalról. Azonban mindig elemezni kell, hogy a keresők azokat a látogatókat küldik-e az Ön oldalára, akik az Ön termékére vagy szolgáltatására kiváncsiak. Ha a weboldal találkozik a látogatók érdeklődésével, akkor emlékezni fognak rá, és visszajönnek az oldalra, még ha nem is vásárolnak az első látogatás alkalmával. Ha jelentéktelennek találják, akkor valószínüleg negatív véleményt fognak alkotni, és soha többé nem jönnek vissza az oldalra.

…a keresők folyamatosan célzott látogatókat küldenek…

A keresők folyamatosan célzott látogatókat küldenek a weboldalakra és teszik mindezt ingyen (természetesen kivételt képeznek a keresőkben feladott fizetett hirdetések). Néhány kereső listázó dijat számít fel, de a legtöbb ingyenes. Az egyedüli dolog, amit a kereső motor kér, hogy minden weboldal készítő tegye meg azt az erőfeszítést, hogy weboldaláról érvényes, mindig frissülő és jó információt közöl a weben szörfözőknek egy adott keresési feltételnek megfelelően. Ha a weboldal ennek eleget tesz, akkor a kereső motor minőségi forgalommal árasztja el az oldalt.

nyerő-nyerő szituáció

A kereső motor által generált forgalom egy nyerő-nyerő szituáció bármely online üzletnek. Nem olyan nagy ördöngősség egy adott weboldal forgalmának növelése a keresők által – csak optimalizálni kell az oldalt a keresők kívánalmainak megfelelően.

Tudta, hogy 2002. január elsején 160.000.000 domain létezett a világon? Tudta, hogy a világon létező weblapok 88%-a nincs a nagyobb keresőkben listázva? Ez azt jelenti, hogy a weblapok 88%-a nincs optimalizálva. Hogyan maradhat fenn bármelyik üzlet az interneten, ha nem veszi figyelembe a keresőket és így soha nem lehet megtalálni? Hogyan létezhetnek, ha tudjuk, hogy a látogatók 88%-a soha nem találja meg az oldalaikat? Mennyi plusz profittól esik el az a weblap tulajdonos, aki nem teszi láthatóvá oldalát a keresőkben?

Ha Önnek egy információval teli weboldala van, akkor a keresők rengeteg lehetséges vevőt küldhetnek az oldalára, feltéve, ha a keresők “igényei” szerint van az oldal elkészítve.

És mi a helyzet az Ön oldalával?

A fenti cikket Gazdag Gabriella írta, másolása, terjesztése részben vagy egészben csak a szerző engedélyével történhet.


Hozzászólások

Nem érkezett még hozzászólás a cikkhez. Legyen Ön az első!


Írja meg véleményét Ön is a cikkről!

Minden hozzászólást szívesen várunk, de fenntartjuk a jogot, hogy a durva, témától teljesen eltérő üzeneteket töröljük. A kötelező mezőket csillaggal(*) jelöltük.





A spamek elkerülése miatt kérjük először nézze át hozzászólását.

Vissza az oldal tetejére ˆ

Cikk kategóriák

Oldalunkon érdekes cikkeket olvashat az online világgal kapcsolatos témákról. A bal oldalon találhatja a legfrissebb írásokat, de a jobb oldalon összegyűjtöttük Önnek a cikkeket kategóriák szerint is.

Szeretnénk az Ön visszajelzését is hallani, ezért kérjük írja meg véleményét az írásokkal kapcsolatban. Ezt könnyen megteheti a cikkek alatt található üzenetküldő doboz segítségével.

Kellemes olvasgatást kívánunk, és ne feledkezzen meg arról, hogy cikkeinket e-mail címe megadása nélkül is olvashatja egy RSS olvasó segítségével.(Hogyan?)