Legfrissebb cikkeink

2004-11-23

A jó kereső marketing előnye: felhasználóbarát weboldal

Sok weboldal tulajdonos álma a keresőkben elért magas helyezés. Van egy másik vetülete is a helyesen megvalósított kereső optimalizálásnak, amit sokan figyelmen kívül hagynak, és ez az, hogy az oldal a látogatók számára is optimális lesz.

Végülis ez azt jelenti, hogy az oldalra több látogató érkezik, akiket ügyfelekké “konvertálhatunk”. A kérdés az, hogy a kereső optimalizálás során használt technikák felhasználóbaráttá tesznek-e egy oldalt?

Kulcsszó elemzés

Mielőtt weboldalunk fejlesztésébe kezdenénk, a legfontosabb a megfelelő kulcsszavak megtalálása, melyek az oldalon alkalmazni akarunk. Ebben segíthet a Wordtracker programja, melynek segítségével a leggyakrabban keresett kulcsszavakat elemezhetjük.

A megfelelő kulcsszavak megtalálása az oldal tartalmi mondanivalójának szempontjából is fontos, és az oldalon megjelenő szövegeket a kulcsszavak helyes használatával kell megírni.

…a megfelelő kereső kulcsszavak megtalálása…

Például az oldalunkon játékokat árulunk, és a “játék eladás“ kulcsszóra optimizáljuk oldalunkat, mivel oldalunk valóban ezt csinálja. De azonnal észre fogjuk venni, hogy látogatóink a “játék vásárlás“ szóra keresnek (ilyenkor általában hajlamosak vagyunk a saját fejünkkel gondolkodni, pedig a másik oldal – a felhasználóink – fejével kellene, ahogy a napi gyakorlatban mi is tesszük felhasználóként).

Legalább 200 szóból álló tartalmi részek oldalunkon

Egyszerű a képlet: a keresők oldalunk tartalmát szeretik a legjobban. Minél több szöveg van egy oldalon, a keresőnek annál könnyebb “kitalálnia”, hogy az oldalunk miről is szól valójában. A 200 szónál kevesebb tartalmat a kereső nem veszi komolyan, valamint felhasználói szempontból sem tartalmazhat túl sok releváns információt a látogatók számára.

Ne féljen minél több információt az oldalára kitenni, a legújabb felmérések szerint azok az idők már elmúltak, amikor a felhasználók a hosszú oldalakat zavarónak találták. Ha az oldalon szemantikailag kiemeltek a szövegek, megfelelő a tagolás, akkor a látogató a szemével azonnal átlátja az oldal szerkezetét, így a fejében kialakul mondanivalónk vázlata.

Fejlécek, tagolás, kiemelések

Ahogy ennél a cikknél is láthatja, a mondanivalót több fejléccel tartalmi részekre tagoltuk. Ez egy kicsit hasonlít az iskolában megtanult fogalmazásokhoz, talán Önnek is rémlik: Bevezetés, Tárgyalás, Befejezés. A webes írásoknál is hasonlóan kell eljárni, annyi különbséggel, hogy a Bevezetésben inkább egy kisebb összefoglalót ajánlatos írnunk a cikk tartalmáról, egyrészt hogy felkeltsük az olvasók érdeklődését, másrészt a keresők is nagyobb hangsúlyt fektetnek a mondanivaló első pár bekezdésére.

A mondanivalóban a fontos részek kiemelése vastagítással, idézéssel pedig segít vezetni a látogatók szemét a fontosabb részek felé. Ne feledje, máshogyan olvasunk képernyőről, mint egy könyvből.

A fejlécek a keresők szempontjából is fontosak, hiszen segítségükkel lehet jelezni a főbb mondanivalót, ezekre a keresők is nagyobb hangsúlyt fektetnek.

Összegzés

Mint Ön is láthatja, nem ördöngős feladat megfelelni weboldalunk látogatóinak és a keresőknek egy időben. Azt kell csak észben tartani, hogy ami a látogatók hasznát szolgálja, azt a keresők is díjazni fogják.

Önnek mi a véleménye? Mondja el nekünk!


Hozzászólások

Nem érkezett még hozzászólás a cikkhez. Legyen Ön az első!


Írja meg véleményét Ön is a cikkről!

Minden hozzászólást szívesen várunk, de fenntartjuk a jogot, hogy a durva, témától teljesen eltérő üzeneteket töröljük. A kötelező mezőket csillaggal(*) jelöltük.





A spamek elkerülése miatt kérjük először nézze át hozzászólását.

Vissza az oldal tetejére ˆ

Cikk kategóriák

Oldalunkon érdekes cikkeket olvashat az online világgal kapcsolatos témákról. A bal oldalon találhatja a legfrissebb írásokat, de a jobb oldalon összegyűjtöttük Önnek a cikkeket kategóriák szerint is.

Szeretnénk az Ön visszajelzését is hallani, ezért kérjük írja meg véleményét az írásokkal kapcsolatban. Ezt könnyen megteheti a cikkek alatt található üzenetküldő doboz segítségével.

Kellemes olvasgatást kívánunk, és ne feledkezzen meg arról, hogy cikkeinket e-mail címe megadása nélkül is olvashatja egy RSS olvasó segítségével.(Hogyan?)