Legfrissebb cikkeink
2004-11-23
A jó kereső marketing előnye: felhasználóbarát weboldal
Sok weboldal tulajdonos álma a keresőkben elért magas helyezés. Van egy másik vetülete is a helyesen megvalósított kereső optimalizálásnak, amit sokan figyelmen kívül hagynak, és ez az, hogy az oldal a látogatók számára is optimális lesz.
Végülis ez azt jelenti, hogy az oldalra több látogató érkezik, akiket ügyfelekké “konvertálhatunk”. A kérdés az, hogy a kereső optimalizálás során használt technikák felhasználóbaráttá tesznek-e egy oldalt?
Kulcsszó elemzés
Mielőtt weboldalunk fejlesztésébe kezdenénk, a legfontosabb a megfelelő kulcsszavak megtalálása, melyek az oldalon alkalmazni akarunk. Ebben segíthet a Wordtracker programja, melynek segítségével a leggyakrabban keresett kulcsszavakat elemezhetjük.
A megfelelő kulcsszavak megtalálása az oldal tartalmi mondanivalójának szempontjából is fontos, és az oldalon megjelenő szövegeket a kulcsszavak helyes használatával kell megírni.
…a megfelelő kereső kulcsszavak megtalálása…
Például az oldalunkon játékokat árulunk, és a “játék eladás“ kulcsszóra optimizáljuk oldalunkat, mivel oldalunk valóban ezt csinálja. De azonnal észre fogjuk venni, hogy látogatóink a “játék vásárlás“ szóra keresnek (ilyenkor általában hajlamosak vagyunk a saját fejünkkel gondolkodni, pedig a másik oldal – a felhasználóink – fejével kellene, ahogy a napi gyakorlatban mi is tesszük felhasználóként).
Legalább 200 szóból álló tartalmi részek oldalunkon
Egyszerű a képlet: a keresők oldalunk tartalmát szeretik a legjobban. Minél több szöveg van egy oldalon, a keresőnek annál könnyebb “kitalálnia”, hogy az oldalunk miről is szól valójában. A 200 szónál kevesebb tartalmat a kereső nem veszi komolyan, valamint felhasználói szempontból sem tartalmazhat túl sok releváns információt a látogatók számára.
Ne féljen minél több információt az oldalára kitenni, a legújabb felmérések szerint azok az idők már elmúltak, amikor a felhasználók a hosszú oldalakat zavarónak találták. Ha az oldalon szemantikailag kiemeltek a szövegek, megfelelő a tagolás, akkor a látogató a szemével azonnal átlátja az oldal szerkezetét, így a fejében kialakul mondanivalónk vázlata.
Fejlécek, tagolás, kiemelések
Ahogy ennél a cikknél is láthatja, a mondanivalót több fejléccel tartalmi részekre tagoltuk. Ez egy kicsit hasonlít az iskolában megtanult fogalmazásokhoz, talán Önnek is rémlik: Bevezetés, Tárgyalás, Befejezés. A webes írásoknál is hasonlóan kell eljárni, annyi különbséggel, hogy a Bevezetésben inkább egy kisebb összefoglalót ajánlatos írnunk a cikk tartalmáról, egyrészt hogy felkeltsük az olvasók érdeklődését, másrészt a keresők is nagyobb hangsúlyt fektetnek a mondanivaló első pár bekezdésére.
A mondanivalóban a fontos részek kiemelése vastagítással, idézéssel pedig segít vezetni a látogatók szemét a fontosabb részek felé. Ne feledje, máshogyan olvasunk képernyőről, mint egy könyvből.
A fejlécek a keresők szempontjából is fontosak, hiszen segítségükkel lehet jelezni a főbb mondanivalót, ezekre a keresők is nagyobb hangsúlyt fektetnek.
Összegzés
Mint Ön is láthatja, nem ördöngős feladat megfelelni weboldalunk látogatóinak és a keresőknek egy időben. Azt kell csak észben tartani, hogy ami a látogatók hasznát szolgálja, azt a keresők is díjazni fogják.
Önnek mi a véleménye? Mondja el nekünk!
Hozzászólások
Nem érkezett még hozzászólás a cikkhez. Legyen Ön az első!
Cikk kategóriák
Oldalunkon érdekes cikkeket olvashat az
online világgal kapcsolatos témákról. A bal
oldalon találhatja a legfrissebb írásokat, de
a jobb oldalon összegyűjtöttük Önnek a
cikkeket kategóriák szerint is.
Szeretnénk az Ön visszajelzését is hallani,
ezért kérjük írja meg véleményét az írásokkal
kapcsolatban. Ezt könnyen megteheti a
cikkek alatt található üzenetküldő doboz
segítségével.
Kellemes olvasgatást kívánunk, és ne
feledkezzen meg arról, hogy cikkeinket
e-mail címe megadása nélkül is olvashatja
egy RSS olvasó segítségével.(Hogyan?)