Legfrissebb cikkeink

2004-07-25

A görög saláta esete a marketinggel

Hogy mi köze lehet egy görög salátának a marketinghez? Adott helyzetben nagyon is sok. Főzzünk együtt a nagy marketing tálban!

Valamelyik este egy barátommal szerettünk volna betérni egy hangulatos kis teraszos vendéglőbe. A környék eléggé felkapott, ezért nem lepett meg minket, hogy többször kell körbejárnunk a terepet, hogy szabad asztalt találjunk. Aztán a szerencse ránk mosolygott, és felfedeztünk egy asztalt, ami éppen akkor vált szabaddá.

Amikor leültünk a pincér azonnal meg is jelent, majd kijelentette, hogy ahová leültünk, ott csak vacsorázni lehet. Mivel nem vacsorázási szándékkal ültünk le, de nem akartuk megsérteni a hely szokásait, ezért arra gondoltunk, hogy egy görög salátát szívesen megennénk, ezért azt rendeltünk. A pincér kérésünkre azzal válaszolt, hogy ezt meg kell kérdeznie a főnökétől. Itt már kezdett furcsává válni a helyzet, hogy egy görög saláta ügyében miért is szükséges a vezetőség hozzájárulása, de kiváncsian vártuk a fejleményeket.

Pár perc múlva a pincér vissza is jött, és közölte, hogy a főnökség szerint a görög saláta nem vacsora…
Ehhez nem sokat tudtunk hozzáfűzni, így továbbálltunk.

Mi is a tanulsága a fenti történetnek?

Azt gondolom, hogy kijelenthetjük azt, hogy a fenti vendéglő a lehető legrosszabb megoldást választotta az ügyfelei, vagyis a vendégek kiszolgálására. Nemcsak az általunk kínált pénztől, vagyis bevételtől esett el, hanem attól is, hogy valaha ott vacsorázzunk. Másrészről valószínüleg nem fogjuk a helyet ajánlani ismerőseinknek sem. Tehát nemcsak az egyszeri pénzveszteségben mérhető a veszteségük, hanem későbbi potenciális vendégek tekintetében is.

Az esetből minden vállalkozás levonhatja a megfelelő konzekvenciát. Nem szükséges ugyanis azonnali megoldást kínálni minden problémára, ha nincs meg hozzá a kapacitás, viszont ha megjelölünk egy alternatívát (esetünkben egy másik asztalt akár), akkor vevőinkben nem az elutasítás marad meg, hanem a jó érzés, hogy segítettünk nekik.

Ön mit gondol, mennyire fontos egy vállalkozás esetében az, hogy segítse potenciális vevőit? Kérem írja meg véleményét!

A fenti cikket Gazdag Gabriella írta, másolása, terjesztése részben vagy egészben csak a szerző engedélyével történhet.


Hozzászólások

Nem érkezett még hozzászólás a cikkhez. Legyen Ön az első!


Írja meg véleményét Ön is a cikkről!

Minden hozzászólást szívesen várunk, de fenntartjuk a jogot, hogy a durva, témától teljesen eltérő üzeneteket töröljük. A kötelező mezőket csillaggal(*) jelöltük.





A spamek elkerülése miatt kérjük először nézze át hozzászólását.

Vissza az oldal tetejére ˆ

Cikk kategóriák

Oldalunkon érdekes cikkeket olvashat az online világgal kapcsolatos témákról. A bal oldalon találhatja a legfrissebb írásokat, de a jobb oldalon összegyűjtöttük Önnek a cikkeket kategóriák szerint is.

Szeretnénk az Ön visszajelzését is hallani, ezért kérjük írja meg véleményét az írásokkal kapcsolatban. Ezt könnyen megteheti a cikkek alatt található üzenetküldő doboz segítségével.

Kellemes olvasgatást kívánunk, és ne feledkezzen meg arról, hogy cikkeinket e-mail címe megadása nélkül is olvashatja egy RSS olvasó segítségével.(Hogyan?)